Scroll Top
ul. Bolesława Prusa 3 80-209 Chwaszczyno

DEFINITIONER

DEFINITIONER

  1. Säljare – Adam Pietrowicz som bedriver verksamhet under företagsnamnet ”ADMETAL ADAM PIETROWICZ”, ul. Parkowa 22, Małkowo, 83-330 Żukowo, Polen, NIP: 8430004625, REGON: 770683497, info@admetal.se – som driver Internetbutiken och genom den säljer varor och tillhandahåller avgiftsbelagda tjänster.
  2. Kund – En fysisk person med full rättshandlingsförmåga, samt en juridisk person eller en organisatorisk enhet utan rättskapacitet som tillerkänns rättslig handlingsförmåga enligt lag – som använder Internetbutiken.
  3. Konsument – En kund som är en fysisk person, som använder Internetbutiken, särskilt för att göra inköp, i områden som inte direkt är relaterade till kundens affärs- eller yrkesverksamhet.
  4. Företagare med konsumenträttigheter – En fysisk person som ingår ett köpeavtal direkt relaterat till dess affärsverksamhet, där det framgår av köpeavtalet att det inte har någon yrkesmässig karaktär för denna företagare.
  5. Parter – Säljare och kund tillsammans.
  6. Köpeavtal – Ett avtal på distans, vars föremål är försäljning av varor av säljaren till kunden enligt reglerna i dessa regler.
  7. Internetbutik – En internetplattform https://admetal.se administrerad av säljaren, tillgänglig online via webbplatsen https://admetal.se, genom vilken kunden kan köpa varor eller beställa en avgiftsbelagd tjänst.
  8. Varor – Lösegendom presenterad av säljaren i Internetbutiken, som kan vara föremål för ett köpeavtal.
  9. Kundkonto – Ett individuellt konto skapat för kunden som en del av de elektroniska tjänster som tillhandahålls av säljaren.
  10. Pris – Bruttovärdet av varan eller den avgiftsbelagda tjänsten uttryckt i SEK, inklusive mervärdesskatt.
  11. Regler – Dessa regler för Internetbutiken.
  12. Beställning – En viljeförklaring från kunden som görs via Internetbutiken och anger: typen och mängden av beställda varor eller avgiftsbelagda tjänster; leveranssätt; betalningstyp och belopp; plats för varans överlämnande; kundens uppgifter, som utgör ett erbjudande att ingå ett avtal mellan kunden och säljaren enligt villkoren i reglerna.

ALLMÄNNA BESTÄMMELSER

  1. Dessa regler för Internetbutiken (hädanefter kallade ”Regler”) fastställer reglerna för användning av Internetbutiken, inklusive bland annat att göra och genomföra beställningar, använda kundkontot, reklamationsförfaranden, rättigheter relaterade till att frånträda köpeavtalet och tjänster.
  2. Reglerna är tillgängliga för kunden på adressen https://admetal.se/regler/ kostnadsfritt, innan köpeavtalet ingås eller en beställning av avgiftsbelagda tjänster görs, på ett sätt som gör det möjligt att erhålla, återge och lagra innehållet i reglerna med hjälp av kundens IT-system.
  3. Kunden är skyldig att följa alla bestämmelser i reglerna. Försäljningen sker enligt den aktuella versionen av dessa regler, det vill säga den version som är gällande och accepterad av kunden vid beställningstillfället.
  4. Ingående av ett avtal om att tillhandahålla elektroniska tjänster för kundkontot som anges i dessa regler sker under förutsättning att registrering i Internetbutiken, bekantskap med och godkännande av innehållet i dessa regler.
  5. Genom att ingå ett avtal om att tillhandahålla elektroniska tjänster för kundkontot åtar sig säljaren att kontinuerligt tillhandahålla kunden tjänster för att få tillgång till kundkontot och använda Internetbutiken i full omfattning enligt reglerna i dessa regler.

ALLMÄN BESKRIVNING AV INTERNETBUTIKEN

  1. Internetbutiken drivs av säljaren.
  2. Information om varor som publiceras på Internetbutikens sidor utgör inte ett erbjudande i den mening som avses i civillagen, utan en inbjudan att lämna erbjudanden i den mening som avses i artikel 71 i civillagen.
  3. Information om varor som publiceras i Internetbutiken motsvarar inte att varorna faktiskt är tillgängliga hos säljaren och att beställningen kan genomföras.
  4. Varor som presenteras i Internetbutiken kan ha en garanti från tillverkaren, importören eller säljaren, som omfattar EU-området. Garantitiden för varje vara anges i dess beskrivning. Detaljerade villkor för att genomföra garantin anges i garantikortet som utfärdas av garantigivaren.
  5. Säljaren förbehåller sig rätten att ändra priserna på varor som presenteras i Internetbutiken, införa nya varor i erbjudandet, ta bort varor från erbjudandet eller ändra deras beskrivning, genomföra kampanjer i Internetbutiken, särskilt baserat på reglerna för den aktuella kampanjen. De ändringar som görs påverkar inte effektiviteten och utförandet av tidigare beställningar gjorda av kunden.
  6. Säljaren garanterar tillgången till Internetbutiken för kunden endast online och under förutsättning att kunden på egen bekostnad tillhandahåller:
    • datorutrustning med operativsystem som gör det möjligt att använda internettjänster,
    • internetuppkoppling;
    • tillgång till ett individuellt e-postkonto;
    • en korrekt konfigurerad webbläsare i den senaste officiella versionen med aktiverat stöd för cookies (t.ex. Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera).
  7. Om inget annat anges i reglerna är Internetbutiken tillgänglig för kunden under den tid kunden använder Internetbutiken, dygnet runt, alla dagar i veckan.
  8. Säljaren förbehåller sig rätten att göra Internetbutiken otillgänglig online för kunden för att säkerställa butikens säkerhet och stabilitet för reparationer, underhåll, borttagning av fel, införande av nödvändiga anpassningar, förändringar och liknande åtgärder.
  9. Säljaren förbehåller sig rätten att ändra funktionerna i Internetbutiken, både genom att utöka den med nya funktioner och genom att ändra befintliga funktioner.
  10. Vid prissänkning av produkter ska säljaren, vid sidan av prisinformationen, även tillhandahålla information om det lägsta priset på dessa produkter som gällde under de 30 dagar som föregick prissänkningen. Om produkterna har erbjudits till försäljning under en kortare period än 30 dagar ska säljaren, vid sidan av prissänkningen, tillhandahålla information om det lägsta priset på dessa produkter som gällde från dagen då produkterna började erbjudas till försäljning till dagen för prissänkningen.

KUNDKONTO

  1. För att kunden ska kunna använda den fulla omfattningen av Internetbutikens funktioner krävs godkännande av reglerna, kostnadsfri registrering av ett kundkonto i Internetbutiken och bekräftelse av denna registrering av säljaren.
  2. Det är inte nödvändigt att skapa ett kundkonto för att göra en beställning i Internetbutiken.
  3. Genom att registrera ett kundkonto och acceptera reglerna lämnar kunden en viljeförklaring som uttrycker samtycke till att tillhandahålla elektroniska tjänster för att driva kundkontot i enlighet med reglerna.
  4. Under registreringen av kundkontot anger kunden ett användarnamn och lösenord som endast är känt av kunden. Kunden är skyldig att se till att hans användarnamn och lösenord förblir konfidentiella och får inte delas med obehöriga personer.
  5. För att registrera ett kundkonto bör kunden:
    • fylla i registreringsformuläret som finns i Internetbutiken;
    • fylla i alla obligatoriska fält i formuläret markerade med en asterisk;
    • acceptera reglerna.
  6. Uppgifterna som anges i registreringsformuläret under registreringen av kundkontot bör avse kunden och vara sanningsenliga.
  7. Vid registreringen av kundkontot skickas en bekräftelse på registreringen till den e-postadress som anges i registreringsformuläret, med en begäran om att verifiera uppgifterna och slutföra registreringen av kundkontot. Vid denna tidpunkt ingås ett avtal om att tillhandahålla elektroniska tjänster för att driva kundkontot och kunden får tillgång till kundkontot och möjlighet att ändra de uppgifter som angetts vid registreringen.
  8. Säljaren kan neka att acceptera registreringen av kundkontot och ingå avtalet om att tillhandahålla elektroniska tjänster av giltiga skäl.

BESTÄLLNINGAR AV VAROR

  1. Beställningar kan göras via det elektroniska beställningsformuläret som finns tillgängligt i Internetbutiken, dygnet runt, alla dagar i veckan.
  2. Kunden kan göra en beställning genom att logga in på sitt kundkonto eller utan konto genom att ange de uppgifter som krävs i det elektroniska beställningsformuläret för att genomföra beställningen.
  3. För att göra en beställning väljer kunden varan via konfiguratorn som tillhandahålls på plattformen och anger dess typ och mängd.
  4. Kunden lägger till de valda varorna i kundvagnen genom att klicka på knappen ”LÄGG TILL I KUNDVAGNEN” och genomför andra tekniska åtgärder baserat på de meddelanden som visas för kunden, inklusive att ange leveranssätt och betalningsmetod. Kunden gör sedan en beställning genom att skicka det elektroniska beställningsformuläret till säljaren genom att välja knappen ”Beställning med betalningsskyldighet” (eller motsvarande).
  5. För att göra en beställning krävs kundens tidigare godkännande av reglerna. I sammanfattningen av beställningen, innan den skickas till säljaren, får kunden information om de huvudsakliga egenskaperna hos de beställda varorna, den totala kostnaden för beställningen, det vill säga priset för den valda varan, leveranskostnaden samt alla andra kostnader som kunden belastas med i samband med beställningen. För att slutföra beställningen ska kunden klicka på knappen ”KÖP NU OCH BETALA”.
  6. Genom att skicka beställningen lämnar kunden ett erbjudande till säljaren om att ingå ett köpeavtal för de varor som är föremål för beställningen.
  7. Efter att ha gjort beställningen, om varan är tillgänglig och beställningen kan genomföras, skickar säljaren information om godkännande av beställningen till den e-postadress som angetts av kunden. Denna information utgör säljarens godkännande av erbjudandet, vilket motsvarar ingående av ett köpeavtal mellan parterna.
  8. Det pris som anges i kundvagnen vid beställningstillfället är bindande och slutgiltigt för kunden.
  9. Detaljerad information om leveranssätt och leveranskostnader finns i Internetbutiken.
  10. Säljaren anger på Internetbutiken antalet arbetsdagar som krävs för att leverera varorna med hjälp av den valda leveransmetoden.
  11. Vid mottagande av leveransen bör kunden kontrollera dess skick, och vid upptäckt av skada eller brott på förpackningen rekommenderas att kunden i närvaro av den person som överlämnar varorna upprättar en skaderapport. Kunden bör omedelbart skicka skaderapporten tillsammans med eventuellt klagomål till säljaren.
  12. Säljaren förbehåller sig rätten att genomföra beställningen inom maximalt 30 dagar. Efter denna tidsfrist kan kunden annullera beställningen genom att skicka en annulleringsförklaring till säljaren. I sådant fall återbetalar säljaren omedelbart alla betalningar som gjorts av kunden, inklusive eventuella leveranskostnader.
  13. Säljaren bifogar en faktura eller ett kvitto till varje levererad beställning. Om kunden är en momsbetalare och vill ha en faktura, ska denne skicka en begäran om detta till säljaren, exempelvis via e-post omedelbart efter köpet, och ange de nödvändiga uppgifterna.
  14. Vid mottagande av varan övergår fördelarna och riskerna med produkten till kunden, inklusive risken för dess tillfälliga förlust eller skada.
  15. Kunden är skyldig att betala för beställningen. Tillgängliga betalningsmetoder för kunden anges på Internetbutiken.
  16. Vid betalning informeras kunden om betalningsbeloppet och tillgängliga betalningsmetoder samt uppgifter om betalningsoperatören. En detaljerad beskrivning av betalningsvillkoren via de elektroniska betalningsoperatörerna finns på deras webbplats.
  17. För att genomföra betalningen via den elektroniska betalningsoperatören ska kunden följa instruktionerna från betalningsoperatören, som denne omdirigeras till från Internetbutiken.
  18. Kunden samtycker till att säljaren använder och skickar elektroniska fakturor som inte kräver underskrifter i pdf-format till den e-postadress som angetts av kunden. Säljaren levererar fakturan elektroniskt omedelbart efter att betalningen har mottagits för beställningen.

BESTÄLLNINGAR AV AVGIFTSBELAGDA TJÄNSTER

  1. Kunden kan göra beställningar på avgiftsbelagda tjänster i Internetbutiken via e-post dygnet runt, alla dagar i veckan.
  2. För att göra en beställning skickar kunden en offertförfrågan via e-post till säljaren på den e-postadress som anges på plattformen.
  3. I meddelandet till säljaren ska kunden ange vilken tjänst som denne är intresserad av samt sina kontaktuppgifter.
  4. Kunden får ett svar via e-post som innehåller säljarens registreringsuppgifter, alla detaljer om erbjudandet, inklusive priset på tjänsten, möjliga betalningsmetoder, tjänstens omfattning och utförandesätt, tjänstens leveranstid samt information om alla ytterligare betalningar som kunden ska stå för. Meddelandet innehåller också information till kunden om att ingående av ett tjänsteavtal via e-post medför en betalningsskyldighet för den beställda tjänsten. Baserat på den angivna informationen kan kunden göra en beställning genom att svara via e-post och ange den valda betalningsmetoden.
  5. Om tjänsten som avtalet avser, kan kunden samtycka till att påbörja utförandet av tjänsten innan ångerfristen löper ut, genom att skicka ett meddelande via e-post till säljaren.
  6. Vid beställning (godkännande av säljarens erbjudande) ska kunden betala för beställningen inom det belopp som följer av det ingångna avtalet inom 7 arbetsdagar.
  7. Vid utebliven betalning av kunden inom den tid som anges i punkt 6 ovan, anger säljaren en ytterligare betalningsfrist och informerar kunden om detta via e-post. Informationen om den ytterligare betalningsfristen innehåller också en information om att om denna tidsfrist löper ut utan betalning, kommer säljaren att frånträda avtalet. Om den andra tidsfristen för betalning löper ut utan betalning, kommer säljaren att skicka en frånträdelseförklaring av avtalet till kunden via e-post enligt artikel 491 i civillagen, vilket kunden samtycker till.
  8. Efter ingåendet av avtalet med kunden bekräftar säljaren avtalsvillkoren och överlämnar dem till kunden via e-post.
  9. På kundens begäran skickar säljaren en faktura som omfattar de beställda avgiftsbelagda tjänsterna till den e-postadress som kunden angett vid beställningen. Fakturan levereras via e-post i pdf-format. För att öppna filen bör kunden ha en gratis programvara som är kompatibel med pdf-formatet.

FRÅNTRÄDANDE AV KÖPEAVTALET

  1. Konsumenten har rätt att frånträda det ingångna köpeavtalet utan att ange någon anledning inom 14 dagar räknat från dagen för mottagandet av beställningen. Denna period börjar löpa:
    • från den dag då konsumenten eller en av honom anvisad tredje part som inte är transportören tar varan i besittning,
    • vid ett köpeavtal som omfattar flera varor som levereras separat, i partier eller i delar – från den dag då den sista varan, partiet eller delen tas i besittning,
    • vid ett köpeavtal som innebär regelbunden leverans av varor under en viss period – från den dag då den första varan tas i besittning,
    • för övriga fall – från dagen för ingående av köpeavtalet.
  2. För att utöva rätten att frånträda köpeavtalet är konsumenten skyldig att tillhandahålla säljaren en frånträdelseförklaring, helst till e-postadressen info@admetal.se. Om konsumenten använder denna möjlighet, ska säljaren omedelbart skicka en bekräftelse på mottagandet av frånträdelseinformationen till konsumenten på ett varaktigt medium (t.ex. via e-post).
  3. Vid frånträdande av köpeavtalet anses avtalet vara ogiltigt.
  4. Säljaren ska återbetala alla mottagna betalningar relaterade till köpeavtalet som konsumenten frånträder, inklusive priset för varan och leveranskostnader, men endast för den billigaste standardleveransen som erbjuds av säljaren. Konsumenten står för de direkta kostnaderna för att returnera varan till följd av frånträdandet.
  5. Säljaren ska återbetala betalningarna mottagna från konsumenten, inklusive priset för varan och leveranskostnader, utan dröjsmål, dock senast inom 14 dagar från dagen då säljaren mottar konsumentens frånträdelseförklaring, med förbehåll för punkt 8 nedan. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som konsumenten använde för att betala för varan, om inte säljaren och konsumenten kommit överens om annat.
  6. Konsumenten som frånträder köpeavtalet är skyldig att omedelbart returnera varan till säljaren, dock senast inom 14 dagar från dagen för frånträdandet. Det räcker att varan skickas tillbaka innan tidsfristen löper ut för att hålla tidsfristen. Den returnerade varan ska behålla sitt skick så att dess egenskaper, funktioner och art kan konstateras. Säljaren kan hålla inne återbetalningen för varan tills säljaren mottagit varan eller tills bevis på att varan skickats tillbaka till säljaren lämnats, beroende på vilket som inträffar först.
  7. Säljaren förbehåller sig rätten att konsumenten inte kan utöva den lagstadgade rätten att frånträda avtalet om föremålet för tjänsten är en vara som är tillverkad enligt konsumentens specifikation eller som är tydligt anpassad till konsumentens individuella behov, vilket konsumenten godkänner vid ingående av avtalet med säljaren.

FRÅNTRÄDANDE AV TJÄNSTEAVTAL

  1. Kunden som är konsument och som ingått ett tjänsteavtal elektroniskt kan frånträda detta inom 14 dagar utan att ange någon anledning.
  2. Fristen för frånträdande börjar löpa från dagen för ingående av tjänsteavtalet elektroniskt.
  3. Kunden kan frånträda tjänsteavtalet genom att skicka en frånträdelseförklaring till säljaren. För att hålla tidsfristen räcker det att skicka frånträdelseförklaringen innan tidsfristen löper ut.
  4. Vid frånträdande av tjänsteavtalet anses det vara ogiltigt.
  5. Säljaren är skyldig att omedelbart, dock senast inom 14 dagar från dagen för mottagandet av kundens frånträdelseförklaring, återbetala alla betalningar som gjorts av kunden.
  6. Säljaren återbetalar betalningarna med samma betalningssätt som konsumenten eller företagaren med konsumenträttigheter använde, om inte konsumenten eller företagaren med konsumenträttigheter uttryckligen gått med på ett annat återbetalningssätt, vilket inte medför några kostnader för denne.
  7. Om konsumenten utövar rätten att frånträda avtalet efter att ha begärt att tjänsten ska påbörjas innan ångerfristen löper ut, är konsumenten skyldig att betala för de tjänster som utförts fram till frånträdandet. Betalningsbeloppet beräknas proportionellt till den utförda tjänstens omfattning, med beaktande av det pris som överenskommits i avtalet.
  8. Rätten att frånträda avtalet gäller inte kunden om säljaren har fullgjort den avgiftsbelagda tjänsten med konsumentens eller företagaren med konsumenträttigheters uttryckliga samtycke, som informerats om att rätten att frånträda avtalet går förlorad när tjänsten har fullgjorts.

VARANS DEFEKTER OCH REKLAMATIONER

  1. Säljaren är skyldig att leverera varan till kunden utan defekter.
  2. Säljaren ansvarar gentemot kunden, enligt garantin, för fysiska eller juridiska defekter i varan som köpts av kunden. Vid försäljning som inte utgör konsumentförsäljning undantas bestämmelserna i artiklarna 556-576 i civillagen, med hänsyn till artiklarna 5564 och 5565 i civillagen.
  3. Konsumenten har rätt att kräva prisavdrag, avhjälpande av defekten, utbyte av den defekta produkten mot en ny eller frånträda köpeavtalet. Denna rättighet gäller också kunden som är en fysisk person som ingår ett avtal direkt relaterat till dess affärsverksamhet, där det framgår av avtalet att det inte har någon yrkesmässig karaktär för denna person, enligt specifikationen för den verksamhet som utförs av denna person enligt Centralregistret för affärsverksamhet.
  4. Kunden kan skicka reklamationer och information relaterade till säljarens uteblivna eller felaktiga fullgörande av köpeavtalet, inklusive varans defekter, eller tillhandahållandet av elektroniska tjänster enligt reglerna, i valfri form, särskilt elektroniskt till säljarens e-postadress info@admetal.se eller postadress, ul. Parkowa 22, Małkowo, 83 – 330 Żukowo.
  5. För att underlätta hanteringen av reklamationen bör denna innehålla:
    • Uppgifter om den som gör reklamationen (namn och adress på kunden, e-postadress);
    • En detaljerad beskrivning av händelsen som ligger till grund för reklamationen;
    • Kundens förväntningar på hur reklamationen ska hanteras;
    • Ett inköpsbevis, om reklamationen avser den beställda varan.
  6. Vid reklamationer avseende varans defekter ska kunden leverera den defekta varan till säljarens adress. Vid konsumentfall står säljaren för leveranskostnaden.
  7. Säljaren ska inom 14 (fjorton) kalenderdagar från mottagandet av den fullständiga reklamationen svara på kundens reklamation och informera om vidare åtgärder relaterade till den behandlade reklamationen.
  8. Vid reklamation som godkänns till förmån för kunden står säljaren för kostnaderna för utbyte eller reparation av varan.
  9. Kunden får information om hur reklamationen behandlas via e-post till den e-postadress som angavs i reklamationen.

SLUTBESTÄMMELSER

  1. Dessa regler träder i kraft den 18.08.2023.
  2. Dessa regler styrs av och tolkas i enlighet med polsk lag. I frågor som inte regleras av detta avtal tillämpas polska lagar, särskilt civillagen.
  3. Eventuella tvister relaterade till detta avtal löses av en polsk allmän domstol med jurisdiktion över säljarens säte.
  4. Säljaren förbehåller sig rätten att ensidigt ändra bestämmelserna i reglerna utan att ange skälen för sådana ändringar och åtar sig samtidigt att informera kunden om varje ändring av reglerna genom att publicera den fullständiga texten av reglerna på https://admetal.se/regler/. Ändringar i reglerna påverkar inte beställningar som gjorts av kunden innan ändringarna trädde i kraft – sådana beställningar genomförs enligt de regler som gällde vid tidpunkten för beställningen.
  5. Ändringar i reglerna träder i kraft 7 dagar efter att de har gjorts tillgängliga på https://admetal.se/regler/. Om kunden inte accepterar den nya texten av reglerna är denne skyldig att informera säljaren om detta, vilket resulterar i uppsägning av avtalet om att tillhandahålla tjänsten för kundkontot i enlighet med bestämmelserna i § 6 i reglerna.

BETALNINGAR

Operatören för betalkort är PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, inskriven i företagsregistret som förs av distriktsdomstolen Poznań Nowe Miasto och Wilda i Poznań, VIII kommersiella avdelningen av nationella domstolsregistret under nummer KRS 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068.

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.
Koszyk
Close
Varukorg
  • Inga produkter i varukorgen.
Din varukorg är för närvarande tom.
Innan du gör en beställning, lägg till några produkter i din varukorg.
Bläddra i vår butiks kategorier för att upptäcka nya produkter och specialerbjudanden.